Menu Zavřeno

Posuvná brána ve svahu

Co je možné – a co už nedává smysl

Svažitý vjezd bývá častý problém. I v takovém terénu lze použít posuvnou bránu, ale je nutné zvolit správný typ konstrukce. Každé řešení má své výhody, limity i nároky na prostor a údržbu.

BRÁNA NA KOLEJNICI

Kolejnicová brána se pohybuje po vodicí liště uložené v betonu, která kopíruje sklon terénu.
Je to nejstabilnější a nejspolehlivější řešení do svahu.

Výhody

  • plynulý chod i při větším sklonu,
  • menší zátěž na pohon a vodící kolečka,
  • cenově i servisně výhodnější než samonosná,
  • jednoduchá konstrukce, vysoká životnost.

Nevýhody

  • nutný čistý a pevný betonový základ po celé délce kolejnice, pokud není použitý podélný podstavec kolejnice,
  • vyžaduje odvodnění a pravidelné čištění kolejnice od nečistot, ledu a sněhu.

BRÁNA SAMONOSNÁ

Samonosná brána se pohybuje nad zemí. Je nesená na vozících umístěných mimo průjezd, takže nevyžaduje kolejnici.
Ve svahu ale naráží na fyzikální limity: konstrukce i pohon jsou výrazně víc namáhané, chod není tak plynulý a životnost mechanických částí je kratší.

Z pohledu konstrukce existují dvě možnosti:

A) spodní vodící C-profil kopíruje sklon terénu

  • jednodušší montáž, konstrukce brány bez klínu,
  • větší zatížení pohonu, rychlejší opotřebení.

B) vodorovný vodící C-profil + klínová výplň

  • rovný chod, bez většího zatížení pohonu
  • omezené použití (pouze otevírání po svahu dolů)

CO DODÁVÁME

  • Samonosné brány ve svahu dodáváme pouze ve variantě s C-profilem kopírujícím spád terénu
  • Nedodáváme brány ve svahu ve směru pohybu zavírání brány směrem dolů.
  • Nevyrábíme ve svahu posuvné brány teleskopické a s integrovanou brankou SYNERGY. Pouze brány samonosné a pojezdové na kolejnici klasické konstrukce:
    • o maximálním průjezdu do 4m
    • se spádem max. 5% (5cm na 1m)
    • o hmotnosti brány max. do 300kg.
  • K posuvným branám ve svahu vždy dodáváme silnější el. pohon a hydraulickou brzdu

DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ

Přes všechna možná technická opatření je třeba vzít v úvahu, že ani při správné instalaci nemusí být provoz brány ve svahu tak plynulý jako na rovném terénu. Motor musí vyvinout větší sílu při pohybu do kopce a zároveň řízeně brzdit při pohybu směrem dolů. Tento rozdíl v zatížení může vést k nepravidelnému chodu, zadrhávání nebo zvýšenému opotřebení mechanických částí, ke snížení životnosti pohonu.

Tyto projevy nejsou vadou, ale přirozeným důsledkem instalace v náročných podmínkách. Pokud je možnost volby, doporučujeme hledat alternativní řešení zvláště v úpravě terénu pro vytvoření rovnější plochy. Pokud se však klient rozhodne pro posuvnou bránu ve svahu, je důležité počítat s uvedenými omezeními a technickými specifiky a vzít v úvahu, že neposkytujeme záruku na stejně plynulý provoz jako u instalace brány na rovném terénu.

Pokud hledáte řešení pro váš vjezd, kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme s výběrem a instalací. Zavolejte nám na číslo 734 727 180, napište na info@prowerk.cz a nebo nám pošlete Váš požadavek pomocí kontaktního formuláře níže.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *