Posuvná brána ve svahu
Co je možné – a co už nedává smysl
Svažitý vjezd bývá častý problém. I v takovém terénu lze použít posuvnou bránu, ale je nutné zvolit správný typ konstrukce. Každé řešení má své výhody, limity i nároky na prostor a údržbu.
BRÁNA NA KOLEJNICI
Kolejnicová brána se pohybuje po vodicí liště uložené v betonu, která kopíruje sklon terénu.
Je to nejstabilnější a nejspolehlivější řešení do svahu.
Výhody
- plynulý chod i při větším sklonu,
- menší zátěž na pohon a vodící kolečka,
- cenově i servisně výhodnější než samonosná,
- jednoduchá konstrukce, vysoká životnost.
Nevýhody
- nutný čistý a pevný betonový základ po celé délce kolejnice, pokud není použitý podélný podstavec kolejnice,
- vyžaduje odvodnění a pravidelné čištění kolejnice od nečistot, ledu a sněhu.
BRÁNA SAMONOSNÁ
Samonosná brána se pohybuje nad zemí. Je nesená na vozících umístěných mimo průjezd, takže nevyžaduje kolejnici.
Ve svahu ale naráží na fyzikální limity: konstrukce i pohon jsou výrazně víc namáhané, chod není tak plynulý a životnost mechanických částí je kratší.
Z pohledu konstrukce existují dvě možnosti:
A) spodní vodící C-profil kopíruje sklon terénu
- jednodušší montáž, konstrukce brány bez klínu,
- větší zatížení pohonu, rychlejší opotřebení.
B) vodorovný vodící C-profil + klínová výplň
- rovný chod, bez většího zatížení pohonu
- omezené použití (pouze otevírání po svahu dolů)
CO DODÁVÁME
- Samonosné brány ve svahu dodáváme pouze ve variantě s C-profilem kopírujícím spád terénu
- Nedodáváme brány ve svahu ve směru pohybu zavírání brány směrem dolů.
- Nevyrábíme ve svahu posuvné brány teleskopické a s integrovanou brankou SYNERGY. Pouze brány samonosné a pojezdové na kolejnici klasické konstrukce:
- o maximálním průjezdu do 4m
- se spádem max. 5% (5cm na 1m)
- o hmotnosti brány max. do 300kg.
- K posuvným branám ve svahu vždy dodáváme silnější el. pohon a hydraulickou brzdu
DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ
Přes všechna možná technická opatření je třeba vzít v úvahu, že ani při správné instalaci nemusí být provoz brány ve svahu tak plynulý jako na rovném terénu. Motor musí vyvinout větší sílu při pohybu do kopce a zároveň řízeně brzdit při pohybu směrem dolů. Tento rozdíl v zatížení může vést k nepravidelnému chodu, zadrhávání nebo zvýšenému opotřebení mechanických částí, ke snížení životnosti pohonu.
Tyto projevy nejsou vadou, ale přirozeným důsledkem instalace v náročných podmínkách. Pokud je možnost volby, doporučujeme hledat alternativní řešení zvláště v úpravě terénu pro vytvoření rovnější plochy. Pokud se však klient rozhodne pro posuvnou bránu ve svahu, je důležité počítat s uvedenými omezeními a technickými specifiky a vzít v úvahu, že neposkytujeme záruku na stejně plynulý provoz jako u instalace brány na rovném terénu.




Pokud hledáte řešení pro váš vjezd, kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme s výběrem a instalací. Zavolejte nám na číslo 734 727 180, napište na info@prowerk.cz a nebo nám pošlete Váš požadavek pomocí kontaktního formuláře níže.